Social media marketing genereert mond-tot-mondreclame met wervende inhoud en boeiende verhalen.

De meeste bedrijven zetten sociale media in voor externe communicatie en promotie. In het beste geval houden zij een regelmaat aan en mikken zij op interactie met klanten.

Het strategisch inzetten van sociale media gaat echter veel verder. Het helpt bedrijven om hun klanten en concurrenten te begrijpen. Maar ook om nieuwe en bestaande klanten beter te helpen of hen een betere klantervaring te bezorgen.

Sociale media zijn bovendien een perfect instrument om aan co-creatie te doen. En community building. Met als ultieme finaliteit de merk- en naamsbekendheid te verhogen, context en betekenis te geven maar ook nieuwe, innovatieve producten of diensten te ontwikkelen.

“Marketing is no longer about the stuff that you make, but about the stories you tell.” – Seth Godin

Kortom, sociale media zijn niet enkel een uitermate krachtige component van de communicatie- en marketingmix. Ze vormen bovendien idealiter een volwaardig kanaal dat formeel is opgenomen en geïntegreerd in zowat alle bedrijfsprocessen van een organisatie.

Ons BOOST-model speelt hier handig op in. Voor een vaste prijs per maand creëren, publiceren en adverteren wij wervende content op Facebook, Instagram, LinkedIn en andere platformen.